مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-09حوادث

انهدام باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بجنورد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از انهدام یک باند حفاران غیرمجاز در ارتفاعات صعب العبور منطقه بالابلند در شهرستان بجنورد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، سرهنگ خلیل حاجی زاده اظهار کرد: در پی رصد اطلاعاتی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در حوالی روستا قزلقان و نجف آباد شهرستان بجنورد، با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی و همکاری همه جانبه پاسگاه انتظامی قزلقان اقدامات لازم برای دستگیری این باند در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: در این عملیات 9 نفر متهم دستگیر و به همراه تمام ابزار و ادوات حفاری برای طی کردن مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی گفت: در این عملیات تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری کشف و تحویل مراجع ذی ربط شد.

حاجی زاده تصریح کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب از 6 ماه تا 3 سال حبس و ضبط اشیای مکشوفه به نفع میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود و چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بجنورد

انهدام باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بجنورد