مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-09اقتصادي

نامشخص بودن سهمیه کشورها 2 ماه قبل از آغاز عملیات حج تمتع سال جاری


در حالی که حدود 2 ماه تا آغاز عملیات حج تمتع سال جاری باقی مانده است، عربستان امروز از پذیرش یک میلیون زائر داخلی و خارجی در حج تمتع سال جاری خبر داد، - با این وجود، پیش از این مسؤولان حج و زیارت کشورمان از زائران خانه خدا خواسته بودند که دُز یادآور واکسن کرونا را از واکسن آسترازنکا تزریق کنند تا در صورت اعلام سعودی ها مشکلی در روند اعزام وجود نداشته باشد.

با توجه به اینکه امسال عربستان پذیرش یک میلیونی زائر خانه خدا را در دستور کار قرار داده است، باید منتظر سهمیه کشورها و تفاهم نامه حج تمتع سال جاری زائران ایرانی باشیم.

البته سال 98 قبل از شیوع کرونا که مسؤولان کشورمان برای امضای تفاهم نامه حج تمتع به عربستان سفر کرده بودند، سعودی ها سهمیه ایران در حج تمتع 99 را 87 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرده بود که پس از شیوع کرونا و توقف تشرف زائران خارجی به مناسک حج تمتع، هیچ زائری به سرزمین وحی اعزام نشد.

با این وجود، بیش از 70 هزار نفر از افرادی که در اولویت اعزام بودند، هزینه حج تمتع را پرداخت کردند تا مشمول افزایش هزینه ها نشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سال گذشته حج تمتع برای 60 هزار ساکن عربستان با رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت های کرونایی برگزار شد و سعودی ها در 2 سال گذشته هیچ زائر خارجی را پذیرش نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامشخص بودن سهمیه کشورها 2 ماه قبل از آغاز عملیات حج تمتع سال جاری

نامشخص بودن سهمیه کشورها 2 ماه قبل از آغاز عملیات حج تمتع سال جاری