مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-09پزشكي

آیا بیماران سرطانی مجاز به روزه داری هستند؟


یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه وضعیت روزه داری در بیماران سرطانی متفاوت است، گفت: توصیه می شود بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان هستند روزه نگیرند.

- حمیدرضا دهقان منشادی، متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره روزه داری در خصوص بیماران سرطانی و نحوه مواجهه آنها با بحث روزه داری ، اظهار داشت:بیمارانی که تحت شیمی درمانی و یا رادیوتراپی قرار می گیرند وضعیت متفاوتی برای روزه داری دارند.

دهقان منشادی گفت:بیماران تحت درمان از نوع شیمی درمانی همگی نیاز به مصرف مایعات فراوان در طول روز دارند و  امکان روزه داری در این افراد صفر خواهد بود.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: بیماران دارای سرطان که باید داروهای خوراکی را به صورت ساعتی مصرف کنند و در یک روز باید 2 یا 3 قرص استفاده کنند، روزه داری در این افراد می تواند روند درمان را به خطر بیاندازد  وی در رابطه با بیمارانی که دوره های شیمی درمانی آنها به پایان رسیده و بهبودی کامل پیدا کرده اند، گفت: در صورت تایید پزشک معالج و توان جسمی برای روزه داری، منعی در روزه گرفتن این افراد نخواهد بود.

دهقان منشادی در خصوص بیماران سرطانی که تحت درمان رادیوتراپی قرار دارند و شیمی درمانی نمی شوند ، بیان داشت: وضعیت بیماری در این افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بیماران سرطانی مجاز به روزه داری هستند؟

آیا بیماران سرطانی مجاز به روزه داری هستند؟