مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:222022-04-09اقتصادي

افتتاح بوستان کشاورزی شهری در مشهد/ واگذاری 200 مزرعه به شهروندان


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد ضمن اشاره به  احداث نخستین بوستان کشاورزی شهری مشهد در مسیل چهل بازه، گفت: حدود 200 مزرعه 30 مترمربعی برای کاشت محصول به شهروند واگذار می شود.

- حسین مختاری با بیان اینکه احداث نخستین بوستان کشاورزی شهری مشهد در مسیل چهل بازه از اقدامات موثر مدیریت شهری است، اظهار کرد: در بخش کشاورزی شهری این بوستان، حدود 200 مزرعه 30 مترمربعی برای کاشت محصول به شهروند واگذار می شود و تمامی محصولات تولیدی از آن خود فرد است.

مختاری ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه فردوسی مشهد از 20 فروردین ماه، ثبت نام شهروندان در باشگاه کشاورزی شهری آغاز شده و کلیه عملیات زراعی همچون کاشت، داشت و برداشت با نظارت دانشگاه فردوسی مشهد در دو فصل زراعی صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه پس از یک دوره کاشت آزمایشی و کسب تجربیات، در این دوره بهاره محصولات متنوعی چون ذرت، نخود، گوجه فرنگی، بادمجان و هندوانه در این محل کاشت می شود، گفت: در کشت پاییزه هم محصولاتی چون شلغم، چغندر، کاهو و کلم به همت شهروندان کشت می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: توجه به کشت سالم و ارگانیک بدون استفاده از محصولات شیمیایی، امنیت غذایی و جذب مشارکت گروه های اجتماعی از جمله مواردی است که در این پروژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح بوستان کشاورزی شهری در مشهد/ واگذاری 200 مزرعه به شهروندان

افتتاح بوستان کشاورزی شهری در مشهد/ واگذاری 200 مزرعه به شهروندان