مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-09سياسي

تهیه طرحی برای کنترل اجاره بهای واحدهای مسکونی


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای کنترل اجاره بهای واحدهای مسکونی خبر داد و گفت که تلاش شده با بهره گیری از امتیازاتی نظیر دریافت ‫تسهیلات‬ بازسازی مسکن به صورت خارج از نوبت و نحوه بازپرداخت آسان تر و همچنین تغییر نرخ ‫عوارض‬ .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، علی خضریان نماینده تهران یادداشتی در اختیار ایسنا با عنوان راهی برای ساماندهی مسکن قرار داده است، که در زیر می خوانید: یکی از اصلی ترین مشکلات عموم ‫مستاجران‬، افزایش افسار گسیخته ‫اجاره مسکن‬ و فشار مالی سنگینی است که در طول سال جهت پس انداز رهن یا پرداخت اجاره بهای ماهیانه متقبل می شوند.

لذا پس از مشورت با جمعی از کارشناسان حقوقی و اقتصادی، طرحی برای کنترل اجاره بهای واحدهای مسکونی آماده شده است.

البته باید در نظر داشت که بر اثر عدم ثبات ‫اقتصادی‬، افزایش قیمت ها در بخش کالاها و خدمات رخ می دهد؛ که منجر به افزایش قیمت در بخش ‫مسکن‬، و به تبع آن، افزایش نرخ ‫اجاره‬ واحدهای مسکونی استیجاری نمایان خواهد شد و تا زمانی که علت آن پابرجاست، معلول نیز در پی علت باقی می ماند.

بنابراین حل اساسی مشکل افزایش کلان نرخ اجاره بها در گرو کنترل ‫تورم‬ و ایجاد شرایط پایدار اقتصادی است و نمی توان انتظار داشت تا زمانی که تورم دو رقمی در بخش های مختلف تداوم دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه طرحی برای کنترل اجاره بهای واحدهای مسکونی

تهیه طرحی برای کنترل اجاره بهای واحدهای مسکونی