مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:572022-04-09اقتصادي

کدام سرمایه گذار خارجی با 90 هزار یورو به ایران می آید؟


عضو سابق اتاق بازرگانی ایران می گوید جذب سرمایه گذاری خارجی با مشوق اقامت موقت نیاز به مقدماتی دارد که فعلا در اقتصاد ایران موجود نیست.

- مهدی علیپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما برای سنجش شرایط کشور در این حوزه باید در ابتدا شرایط را به شکل دقیق مشخص کنیم.

برای مثال دولت ترکیه اعلام کرده که اگر افراد خارجی 250 هزار دلار در بازار مسکن این کشور سرمایه گذاری کنند، امکان دریافت اقامت را پیدا می کنند.

این دولت شرایط سرمایه گذاری، نحوه خرید و فروش و حوزه مدنظر برای جذب سرمایه را مشخص کرده و به همین ترتیب جذب سرمایه گذار می کند.

وی با بیان اینکه در طرح ایران هیچ جزییاتی از برنامه مدنظر ارائه نشده، توضیح داد: در چنین شرایطی این سوال به وجود می آید که این پول را باید در چه حوزه ای سرمایه گذاری کند؟ آیا هیچ یک از بخش های اقتصاد ایران برای ما اولویت ندارد؟ در کنار آن با توجه به تحریم های بانکی، سوال بعدی این است که خارجی ها این پول را به چه شکل باید وارد ایران کنند؟ آیا انتقال چمدانی مدنظر است یا شیوه دیگری برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد؟ این فعال اقتصادی ادامه داد: با پاسخ دادن به این سوال ها، می توان انتظار داشت که مقدمات ابتدایی برای جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام سرمایه گذار خارجی با 90 هزار یورو به ایران می آید؟

کدام سرمایه گذار خارجی با 90 هزار یورو به ایران می آید؟