مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-09سياسي

نهاد ملی تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور ایجاد شود


مرکز پژوهشها مجلس شورای اسلامی الزامات سیاستی استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش عالی و پژوهش کشور را بررسی کرد و پیشنهاد داد نهاد ملی تضمین کیفیت در نظام آموزشی و پژوهشی کشور ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کیفیت نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور و ایجاد سازوکارهای لازم برای ارزیابی آن، یکی از مسائل اصلی این حوزه است.

مرکز پژوهش ها مجلس شورای اسلامی در گزارشی ضمن بررسی اقدامات و فعالیت های ارزیابی گذشته به تحلیل و آسیب شناسی فعالیت های دستگاه های متولی، مطالعه تطبیقی کشورها و ارائه پیشنهادهای سیاستی پرداخته است.

در این گزارش اسنادی همچون قوانین برنامه توسعه پنجساله، نقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی علم و فناوری، قانون تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخته شد.

موضوع ارزیابی نظام آموزش عالی و پژوهشی از حدود دو دهه قبل به عرصه سیاست ها و قوانین کشور راه پیدا کرده است.

به طوریکه از موضوعاتی مانند تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی، استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی و رتبه بندی و اعتبارسنجی علمی دانشگاهها سخن به میان آمده است و ایجاد نهاد ملی مدیریت ارزیابی و اعتبارسنجی و تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی کشور ضروری دانسته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاد ملی تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور ایجاد شود

نهاد ملی تضمین کیفیت در نظام آموزش عالی و پژوهشی کشور ایجاد شود