مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:122022-04-09بين الملل

بحران محیط زیست و جای خالی پیمان منطقه ای


کارشناسان هواشناسی می گویند این تازه اول کار است و دست کم تا پایان مرداد باید به طور متناوب در این هوا دم زنیم؛ هوایی که بوی مرگ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت سردبیر روزنامه اطلاعات آمده است: تهران و چند شهر دیگر از روز گذشته درگیر گرد و خاک ناشی از تغییرات اقلیمی در کشور عراق شده اند؛ به طوری که شرایط پایتخت خطرناک تر اعلام شده و دولت از مردم خواست از خانه بیرون نیایند.

این همان غباری است که از چشمه های غبار عمدتاً در عراق و نیز سوریه و شمال عربستان برمی خیزد و در چند سال اخیر استان های غربی و جنوبی را آلوده می کرد و اینک دو - سوم کشور را گرفتار کرده است.

کارشناسان هواشناسی می گویند این تازه اول کار است و دست کم تا پایان مرداد باید به طور متناوب در این هوا دم زنیم؛ هوایی که بوی مرگ می دهد.

بعد از آلودگی هوا و کرونا، حالا شهروندان تهرانی و لااقل دوازده استان دیگر باید با گرد و خاک هم مقابله کنند.

رییس مرکز ملی پیش بینی وضع هوا درباره وضعیت نامطلوب آب وهوا می گوید: همان طور که قبلاً هشدار داده بودیم یک توده گرد و خاک از سوی سوریه و عمدتاً از سمت کشور عراق که تحت تأثیر این پدیده است؛ به علاوه وزش باد شدیدی که از دیروز در تهران و سایر نقاط داشتیم دست به دست هم دادند که گرد و خاک را به وجود بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران محیط زیست و جای خالی پیمان منطقه ای

بحران محیط زیست و جای خالی پیمان منطقه ای