مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:172022-04-09اقتصادي

تخصیص 2000 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران


سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص دو هزار میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

- با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است تا از همه ارکان دولتی و بخش خصوصی برای حمایت از تولید استفاده شود، افزود: کشت قراردادی برنج و دانه های روغنی و مرکبات در مازندران اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در کشاورزی قراردادی نهاده های تولید در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا منجر به افزایش تولید محصول شود و اجرای این طرح منجر به کوتاه شدن دست واسطه ها و دلالان می شود و سود تولید به تولیدکنندگان می رسد.

وی به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اشاره و اضافه کرد: امسال 200 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به مازندران اختصاص داده شد تا تکنولوژی کشاورزی افزایش یابد.

عنایتی با بیان اینکه اعتبارات خوبی از سفر رییس جمهور به زیرساخت های کشاورزی استان اختصاص یافت تا کشاورزی به صرفه شده و بهره وری منابع آبی افزایش یابد، افزود: کشاورزی قراردادی می تواند در مدیریت بازار و کاهش واردات مؤثر باشد و امنیت غذایی را تضمین کند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کشاورزی قراردادی در سطح 25 هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا می شود که تاکنون در سطح سه هزار هکتار قرارداد بسته شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 2000 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

تخصیص 2000 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران