مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:222022-04-09اقتصادي

فروش یک میلیارد تومانی محصولات تولیدی عشایر خراسان جنوبی


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از آغاز کوچ بهاره عشایر استان به مناطق ییلاقی خبر داد و گفت: : در نوروز امسال ارزش تولیدات عشایر استان از قبیل گوشت قرمز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند مهدی عصمتی پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی، ظهر امروز در نشست بررسی کوچ بهاره عشایر استان، اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در بهمن و اسفند 1400 و از 16 فروردین امسال در خراسان جنوبی آغاز شد.

وی تصریح کرد: 65 تا 70 درصد کوچ عشایر استان شامل 17 هزار و 206 خانوار درون استانی و 30 تا 35 درصد کوچ عشایر برون استانی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از کوچ عشایر شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان به سمت استان سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان داشت: عشایر شهرستان های فردوس، طبس و بشرویه هم به سمت استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی انجام می شود.

عصمتی پور با اعلام اینکه از آغاز کوچ بهاره امسال تاکنون 175 خانوار عشایر سیستان و بلوچستان به  مناطق ییلاقی خراسان جنوبی کوچ کرده اند، افزود: سال گدشته به دلیل خشکسالی خیلی شدید کوچ عشایر استان بیشتر به استان های دیگر انجام شده و امسال با بارندگی های تقریبا نرمال میزبان عشایر استان های دیگر نیز هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش یک میلیارد تومانی محصولات تولیدی عشایر خراسان جنوبی

فروش یک میلیارد تومانی محصولات تولیدی عشایر خراسان جنوبی