مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:422022-04-09اقتصادي

چرا جایی برای تست تصادف در ایران وجود ندارد


چرا در حالی که یکی از مهم ترین معیارها برای خرید خودرو در کشورهای پیشرفته ایمنی خودروهاست در ایران بحث ایمنی خودرو در خریدوفروش ها چندان در اولویت مشتری ها نیست؟ - این موضوع ضروری است که در داخل ایران نیز آزمایشگاه هایی برای تست تصادف باشد اما معنای این که آزمایشگاه تست تصادف در ایران وجود ندارد این نیست که تست تصادف خودروهای ایرانی انجام نمی شود.

روزنامه اعتماد نوشت: تولیدکنندگان خودرو در دنیا به دو مبحث بسیار اهمیت می دهند؛ یکی شکل ظاهری و دیگری ایمنی خودروها؛ چراکه تنها به لحاظ داشتن این دو فاکتور مهم قادر خواهند بود بازار و مشتری را از آن خود کنند اما یکی از اصلی ترین مراحل بررسی خودرو در جهان تست تصادف جاده ای است؛ ضمن آن که بررسی مسائل ایمنی، در یک پیست مجهز صورت می گیرد که هیچکدام از این موارد در ایران وجود ندارد؛ هر چند 10 سال پیش 80 هکتار زمین در جاده قم برای راه اندازی مرکز تست تصادف خودروها با سهامداری خودروسازان و نظارت سازمان گسترش از سازمان امور اراضی دریافت شد و کار تسطیح زمین و احداث جاده شیب دار در این اراضی انجام شد اما ایجاد این مرکز تاکنون متوقف مانده است.

شهرام آزادی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در این باره معتقد است، ضرورت دارد تا در داخل ایران نیز آزمایشگاه هایی برای تست تصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جایی برای تست تصادف در ایران وجود ندارد

چرا جایی برای تست تصادف در ایران وجود ندارد