مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 15:072022-04-09اقتصادي

دستور ارزی گمرک لغو شد!


گمرک ایران از لغو بخشنامه اخیر خود در رابطه با تعیین مصادیق پولشویی برای ورود ارز به کشور خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گمرک ایران در ششم فروردین ماه سال جاری طی در رابطه با ورود نامحدود ارز چندان مطابقت نداشت که در گزارشی به آن پرداخته شد.

اما اعلام رضا گلی - مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران- به ایسنا از لغو بخشنامه مربوطه در 17 فروردین ماه حکایت دارد.

این مقام مسئول در گمرک ایران در این رابطه گفت: بعد از آنکه گمرک بخشنامه را صادر کرد، بانک مرکزی در هفتم فروردین ماه در این خصوص طی مکاتبه ای با گمرک ایران، مواردی را اعلام کرد که لازم شد جهت روشن شدن وضعیت نحوه اجرای مصوبات مربوطه و دستورالعمل بانک مرکزی و چگونگی کنترل ارز همراه مسافر بدون محدودیت، هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شود.

این بخشنامه در شرایطی لغو شده است که جریان صدور و چرایی لغو آن و آنچه که از سوی بانک مرکزی به گمرک اعلام شده مبهم باقی مانده است.

این در حالی است که در مهرماه 1397 و به دلیل شرایط ارزی کشور طی مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور ارزی گمرک لغو شد!

دستور ارزی گمرک لغو شد!