مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 15:172022-04-09اقتصادي

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده اند


1401 مزارع این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از 90 درصد دچار خسارت شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز یدالله حاتمی فرماندار آبدانان در جلسه کمیته برداشت گندم و غلات که با حضور مسولین شهرستان برگزار شد گفت: در سال زراعی 1400-1401 مزارع گندم و غلات این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از 90 درصد دچار خسارت شده اند.

وی افزود: در سال جاری بیش از 29000 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و غلات اختصاص یافته است که پیش بینی می شود در حدود  7000 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

  فرماندار آبدانان گفت: باید تمامی دستگاه های مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی در آماده سازی انبار جهت تحویل به موقع اقدام کنند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

حاتمی تصریح کرد: جایگاه های عرضه سوخت در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی جهت تامین سوخت کمباین ها فعال بوده و نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

وی با اشاره به وقوع احتمال  آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان گفت: بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده اند

90 درصد مزارع گندم و غلات «آبدانان» بر اثر خشکسالی خسارت دیده اند