مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 17:222022-04-09پزشكي

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی


تست های دقیق خانگی را می توان برای طیف های گسترده تری از بیماری ها مورد استفاده قرار داد و تحقیقات جدید نشان می دهد که با استفاده از تست های مبتنی بر تلفن همراه هوشمند می توان تب دنگی را تشخیص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، در مقاله ای که در مجله ی PLOS Neglected Tropical Diseases منتشر شده است، محققان فناوری زیست پزشکی دانشگاه ریدینگ (Reading) از کیت تشخیصی به نام Cygnus برای تشخیص تب دنگی استفاده کردند که به میزان قابل توجهی نسبت به کیت های تست سریع آمار بهتری را نشان می داد.

این تیم با همکاری با دانشگاهیان و پزشکان در تایلند این تست را در کنار تست های قدیمی تر مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که تست های جدید با 82 درصد حساسیت بالینی تست های سریع را که 74 درصد حساسیت داشتند، شکست می دهند و حساسیت آن ها تقریبا مشابه تشخیص های آزمایشگاهی بیمارستانی است.

علاوه بر آن این دستگاه ها 10 اندازه گیری انجام می دهند که این امکان را فراهم می کنند تا تشخیص دهیم که فرد به کدام یک از چهار نوع مختلف ویروس دنگی مبتلا شده است.

دکتر سارا نیدز (Sarah Needs)، دانشیار پژوهشی پسا دکتری نویسنده اصلی این مقاله است.

او می گوید: این مقاله پتانسیل قابل توجهی برای استفاده از تست های ریزسیال شناسی (microfluidic) آزمایشگاه روی نوار (lab on a strip) نشان می دهد که می توان از آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی