مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 18:272022-04-09بين الملل

توافق ایران و آمریکا درباره آزادی اموال بلوکه شده


یک رسانه عربی به نقل از آنچه منابع نزدیک به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا خواند، مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه رسیدن به توافقی هستند.

- ، العربی الجدید به نقل از آنچه منابع نزدیک به مذاکرات خواند، مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه رسیدن به توافقی هستند که به موجب آن واشنگتن بخشی از اموال بلوکه شده ایران در خارج را آزاد می کند.

این رسانه ادعا کرد که با وجود ادامه اختلافات بر سر احیای برجام، توافق ایران و آمریکا درباره آزادی بخشی از اموال بلوکه شده ایران در ازای آزادی 3 شهروند ایرانی آمریکایی تقریباً نهایی شده است.

پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه رسیدن به توافقی هستند که به موجب آن واشنگتن بخشی از اموال بلوکه شده ایران در خارج را آزاد می کند و در برابر ایران نیز 3 شهروندی ایرانی امریکایی را از زندان آزاد خواهد کرد.

این منابع که نخواسته اند نامشان فاش شود گفته اند که اگر مشکل تازه ای پیش نیاید، این توافق تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آمریکا موافقت کرده است که 7 میلیارد دلار اموال ایران در کره جنوبی را آزاد کند و در ازای آن ایران 3 شهروند ایرانی امریکایی، یعنی مراد طاهباز ، سیامک نمازی و پدرش محمدباقر نمازی را آزاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ایران و آمریکا درباره آزادی اموال بلوکه شده

توافق ایران و آمریکا درباره آزادی اموال بلوکه شده