مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 21:522022-04-09سياسي

اصلی ترین ویژگی هنر انقلابی ابراز پایبندی به آرمان های شهدا است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اصلی ترین ویژگی هنر انقلابی ابراز پایبندی به آرمان های شهدا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی فرارسیدن سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در پیام احمد حسین فتایی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی آمده است: هنر تجلی گاه پرستش عاشقانه پروردگار است و هنر اسلامی می تواند متعالی ترین جلوه این پرستش عاشقانه باشد که در آثار هنرمندان شاخصی همچون شهید مرتضی آوینی نمود پیدا کرده است.

اصلی ترین شاخصه و ویژگی هنر اسلامی و انقلابی باید ابراز پایبندی به آرمان های شهدایی باشد که پر کشیدند تا اصحاب فرهنگ و هنر در کمال آرامش، ترجمان تفکر خلاقِ قدسی آنان را در قالب رشته های مختلف هنری به منصه ظهور برسانند.

هنر انقلابی نه تنها هزینه نیست، نه تنها اغواگر و فریبنده نیست، که فرصتی است برای شناساندن بیشتر و بهتر رابطه خالق با مخلوق.

هنر انقلاب بر خلاف سایر مکاتب هنری برخواسته از تفکرات غربی، مستقل از جریانات اقتصادی است و خود فرصتی را فراهم می نماید تا ضمن حفظ کرامت های انسانی، ظرفیت های موجود را با تکیه بر تولیدِ دانش بنیان و اشتغال آفرین به ثروتی در خدمت ارتقا سرمایه های فرهنگی هنری مبدل سازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین ویژگی هنر انقلابی ابراز پایبندی به آرمان های شهدا است

اصلی ترین ویژگی هنر انقلابی ابراز پایبندی به آرمان های شهدا است