مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 23:072022-04-09اقتصادي

عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی در کشور


مواد غذایی و تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است.

امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می رود؛ - موجود بودن و عرضه غذا به میزان مناسب و با  کیفیت بالا، سهولت دسترسی و قدرت خرید از ارکان امنیت غذایی به شمار می رود.

امنیت غذایی یعنی دسترسی فیزیکی و اقتصادی تمام افراد در تمام اوقات به غذای مناسب، ایمن و مغذی برای زندگی فعال و سالم که مورد پسند و سلیقه آن هاست.

امروزه امنیت غذایی جهان تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون محدودیت زمین های کشاورزی، کمبود آب، قیمت بالای انرژی، افت سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی و افزایش ضایعات غذایی تهدید می شود، در نتیجه توجه به راهکارهای مقابله با آن تهدیدها حایز اهمیت است.

به همین منظور ایسنا در میزگردی با حضور کارشناسان این حوزه به بررسی چالش ها و راهکارهای پیش روی امنیت غذایی پرداخت که بخش اول آن را در ادامه می خوانیم.

توزیع غذا در جهان عادلانه نیست بهنام کامکار، عضو هیات علمی گروه اگروتکنولوژی دانشگاه فردوسی مشهد در این خصوص اظهار کرد: امنیت غذایی تعریف ساده ای دارد.

امنیت غذایی یعنی اینکه یک نظام تولید بتواند سرانه لازم را برای تامین سبد غذایی افراد در اختیار قرار دهد، به طوری که فرد بتواند نیاز خود را تامین ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی در کشور

عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی در کشور