مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-10فرهنگي

«زیرخاکی» یک پروژه عادی نبود/ اثری که هم کمدی است و هم ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آرش بادپا که از فصل اول سریال زیرخاکی ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی را برعهده داشته است با بیان اینکه این یک پروژه عادی نبوده و نیست، - زیرخاکی یک پروژه عادی نبود/ اثری که هم کمدی است و هم ایرانی آرش بادپا درباره مراحل تولید موسیقی سریال نوروزی زیرخاکی و شرط ماندگاری موسیقی فیلم و سریال صحبت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آرش بادپا که از فصل اول سریال زیرخاکی ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی را برعهده داشته است با بیان اینکه این یک پروژه عادی نبوده و نیست، اظهار کرد: از فصل اول سعی کردیم به یک تم موسیقایی برسیم که هم دربردارنده فضای کمدی سریال باشد، هم ایرانی بودن آن را انتقال دهد و هم رنگ و بوی دهه 50 که در سریال هم روایت می شود را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل من موسیقی آثار دهه 50 را به کرات گوش دادم، اما نکته ای که وجود دارد این است که موسیقی فیلم از اوایل انقلاب جدی شد.

وی ادامه داد: در سال های پیش از انقلاب، از موسیقی های انتخابی و یا قطعات کلاسیک جهان برای فیلم ها استفاده می کردند که رنگ و لعاب موسیقی ایرانی در آن ها دیده نمی شد، از طرفی این موسیقی ها بیشتر در فضای غیر طنز بود و نهایتاً با استفاده از شعر، موسیقی را به سمت کمدی می بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زیرخاکی» یک پروژه عادی نبود/ اثری که هم کمدی است و هم ایرانی

«زیرخاکی» یک پروژه عادی نبود/ اثری که هم کمدی است و هم ایرانی