مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-10پزشكي

دوره پنهان سرخک 2 هفته است/علائم بیماری با تب ظاهر می شود


مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با علائم بیماری سرخک، توضیحاتی ارائه داد.

- ، علی گل محمدی گفت: با توجه به افزایش بروز سرخک در کشور به دلیل شرایط این بیماری در کشور افغانستان از شهروندان ایرانی و اتباع دعوت می شود که اگر کودک زیر 5 سال دارند و به هر دلیلی واکسیناسیون کودک آنها به تعویق افتاده حتماً برای تکمیل واکسیناسیون سرخک به مراکز جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سرخک یک بیماری حاد ویروسی است و از طریق قطرک های تنفسی منتقل می شود، افزود: میزان سرایت این بیماری در حدی است که اگر فرد مبتلا 10 دقیقه در اتاق بسته ای باشد و فردی که ایمنی کافی ندارد، 5 دقیقه بعد از خروج بیمار وارد همان اتاق شود، ممکن است به بیماری مبتلا شود.

گل محمدی یادآور شد: دوره نهفتگی بیماری سرخک حدود 2 هفته است و پس از این مدت، علائم بیماری با تب ظاهر می شود و با بی حالی و بی اشتهایی ادامه می یابد.

وی گفت: باید توجه داشت که تب می تواند، بیشتر شود تا جایی که به 40 درجه هم برسد؛ بعد از یک دوره تب سه تا چهار روزه علائم دیگری هم ظاهر می شود که مهم ترین آن دانه های قرمز رنگی است که از صورت و گردن شروع و به پایین بدن منتشر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره پنهان سرخک 2 هفته است/علائم بیماری با تب ظاهر می شود

دوره پنهان سرخک 2 هفته است/علائم بیماری با تب ظاهر می شود