مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-10اقتصادي

این اقدام برای بورس لازم بود اما کافی نیست!


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تعیین سقف خوراک صنایع را از زیان ده شدن نجات داد، گفت: اگر تعیین سقف صورت نمی گرفت همچنان فرمول تعیین سقف از چهار هاب اصلی باقی بود و وضعیت شرکت ها و پتروشیمی ها بدتر می شد.

- ولی سوال اصلی این است که چرا این چهار هاب ملاک تعیین گاز برای پتروشیمی ها و سایر صنایع کشور هستند؟ عطا محمدیان در گفت وگو با ایسنا، درمورد اقدام سازمان بورس در تعیین سقف خوراک گاز صنایع بورسی اظهار کرد: اتفاقاتی در سال گذشته رخ داد که باعث شد نرخ جهانی گاز و چهار هاب اصلی در فرمول تعیین نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها تاثیر بگذارد و افزایش یابد که مقطعی نبود.

اگر دلایل این اتفاق بررسی شود، مواردی مشاهده می شود که به نظر می رسد این وضعیت ادامه دار باشد؛ برخی از تحلیلگران معتقد بودند با گذر از فصل سرما وضعیت پایدارتر شود، در مقابل اغلب تحلیلگران بر این باورند که این حالت پایدار بعد از گذر از زمان نوسان قیمت ها بالاتر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: در این میان بحران اوکراین و روسیه هم آغاز شد و اینکه روسیه یکی از تامین کننده های اصلی گاز اروپا است، باعث شد تا نرخ حامل های انرژی به ویژه نفت و گاز افزایش پیدا کند و درحال حاضر هم اکثر تحلیلگران و اقتصاددان ها این نظر را دارند که این جنگ فرسایشی است و به زودی شاهد پایان آن نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این اقدام برای بورس لازم بود اما کافی نیست!

این اقدام برای بورس لازم بود اما کافی نیست!