مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-10اقتصادي

عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل اجرا شد


مدیر حفظ نباتات استان اردبیل از اجرای عملیات مبارزه با علف های هرز در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر استان خبرداد.

- ایسنا/اردبیل مدیر حفظ نباتات استان اردبیل از اجرای عملیات مبارزه با علف های هرز در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر استان خبرداد.

یحیی آذرمی 21 اسفند با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مبارزه با علف های هرز به خصوص در مزارع شتاب بیشتری گرفته و خوشبختانه تا مورخه 17 فروردین ماه در سطحی بالغ بر 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیر شمال استان این عملیات انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سال­ زراعی جاری، رشد رویشی زراعت های پاییزه و علف های هرز مزارع نسبت به سال های گذشته بیشتر است.

وی از ادامه عملیات مبارزه شیمیایی علفهای هرز مناطق گرمسیر استان تا پایان فروردین ماه و همچنین شروع عملیات مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان و تداوم عملیات مبارزه تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف های هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از 230 هزار هکتار فراتر رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل اجرا شد

عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع در اردبیل اجرا شد