مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 13:272022-04-10اقتصادي

مشکل تولید برق در سد سیمره/30 درصد مصرف برق استان در دهلران است


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور گفت: اگر بارندگی در اردیبهشت ماه صورت گیرد مشکلی در تولید برق در سد سیمره نخواهیم داشت در غیر این صورت تولید برق آبی نخواهیم داشت.

- ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور گفت: اگر بارندگی در اردیبهشت ماه صورت گیرد مشکلی در تولید برق در سد سیمره نخواهیم داشت در غیر این صورت تولید برق آبی نخواهیم داشت.

مهندس علی اسدی در نشست هم اندیشی شرکت توزیع برق با استاندار و معاون عمرانی در خصوص عبور از پیک تابستان، اظهار کرد: شبکه ی برق کشور در خاورمیانه رتبه ی اول و در جهان رتبه ی 14 را داریم اما مصرف برق در کشور ایران بیش از 2 و نیم برابر مصرف جهان و دو برابر مصرف منطقه است و همین امر نشان دهنده ی مصرف بالای مشترکین و در عین افزایش تعداد مشترکین و تقاضای بیشتر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب کشور با بیان اینکه برق برخلاف آب و گاز قابل ذخیره نیست، افزود: خشکسالی امسال حجم سطح آب در سد سیمره را به شدت کاهش داده و همین امر تولید برق آبی از طریق این نیروگاه بزرگ را به صفر رسانده است این درحالی است که سد سیمره به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های آبی کشور، 480 مگاوات برق به شبکه برق کشور تزریق کرده است وی گفت: شرایط امسال در پیک تابستان به نحوی است که اگر کوچکترین واحد نیروگاهی از مدار خارج شود ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل تولید برق در سد سیمره/30 درصد مصرف برق استان در دهلران است

مشکل تولید برق در سد سیمره/30 درصد مصرف برق استان در دهلران است