مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 14:322022-04-10اقتصادي

توسعه کشت گیاهان دارویی در سطحی بالغ بر 40 هزار هکتار در سالجاری


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، از برنامه ریزی برای توسعه حدود 40 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا در سال 1401 حدود 40 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی توسعه یابد، گفت: سطح زیر کشت گیاه دارویی حدود 20 هزار و 500 هکتار به صورت آبی و 20 هزار هکتار در اراضی شیب دار و دیم توسعه خواهد یافت.

به گفته وی گیاهانی همچون زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، شیرین بیان، موسیر، پنیرک، حنا، آویشن، رازیانه، سیاه دانه گشنیز و رازک عمده گیاهان دارویی بوده که وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه آن ها است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بسیاری از گیاهانی که درصدد توسعه آن هستیم زنجیره ارزش آن کامل شده است، افزود: این گیاهان نیاز داخلی کشورمان را تأمین می کند و بنا داریم در سال جاری بر روی ارتقای کیفیت و بهره وری این گیاهان فعالیت کنیم که نتیجه آن بالا بردن ارزش افزوده محصولات خواهد بود.

زینلی بابیان اینکه با حکمرانی واحد بر روی هر یک از زنجیره ها می توانیم ارزش محصولات را با مبنای علمی ارتقاء دهیم، تصریح کرد: باید روش های تولید محصول و فرآوری اولیه و ثانویه و همچنین بازرگانی و برند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گیاهان دارویی در سطحی بالغ بر 40 هزار هکتار در سالجاری

توسعه کشت گیاهان دارویی در سطحی بالغ بر 40 هزار هکتار در سالجاری