مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 14:472022-04-10اقتصادي

230 هزار هکتار از مزارع اردبیل سمپاشی می شود


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف های هرز از سطح مبارزه 230 هزار هکتار فراتر رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یحیی آذرمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: رصد و پایش 58 هزار هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیری شمال این استان در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: به دنبال بارندگی های خوب اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین سال جاری، شرایط مناسب رشدی زراعت های گندم، جو و مناسب شدن شرایط برای رشد علف های هرز و ایجاد آلودگی، عملیات مبارزه با علف های هرز در مزارع استان شتاب بیشتری گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مبارزه شیمیایی علف های هرز مناطق گرمسیری استان تا پایان فروردین ماه و مبارزه در مناطق معتدل و سردسیر استان ادامه داشته و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری مبارزه شیمیایی با علف های هرز در بیش از 80 درصد از مزارع گندم استان انجام و سطح مبارزه از 230 هزار هکتار فراتر رود.

آذرمی از کشاورزان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها و مشاوره با کارشناسان شبکه مراقبت مستقر در مراکز جهاد کشاورزی تابعه، نسبت به تهیه سموم علف کش مناسب و سمپاشی به موقع مزارع اقدام کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

230 هزار هکتار از مزارع اردبیل سمپاشی می شود

230 هزار هکتار از مزارع اردبیل سمپاشی می شود