مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 23:022022-04-10پزشكي

راه داشتن کبد سالم


داشتن فعالیت بدنی روزانه و پیشگیری از چاقی، داشتن خواب شبانه زودهنگام و با کیفیت، خوردن به موقع وعده های غذایی به ویژه صبحانه و شام و خوب جویدن لقمه های غذا در داشتن کبد سالم بسیار مؤثر است.

- علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره اقدامات جهت حفظ سلامت و پاکسازی کبد ، بیان داشت: داشتن فعالیت بدنی منظم و روزانه و پیشگیری از چاقی، لزوم داشتن خواب شبانه زودهنگام و با کیفیت یعنی پرهیز از خواب روزانه، خوردن به موقع وعده های غذایی به ویژه صبحانه و شام و خوب جویدن لقمه های غذا بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: کنترل و پرهیز از بروز اعراض نفسانی چون غم و اندوه، استرس، اضطراب و عصبانیت، مصرف متعادل غذاها با طعم گرم یا سرد، درمان یبوست مزاج و مشکلات قاعدگی پرهیز از درهم خوری، برهم خوری و پرخوری، فست فود، سرخ کردنی، شیرینی و قندهای مصنوعی، غذاهای سوخته و خمیری توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی ابراز کرد: باید از مصرف مواد غذایی غلیظ و لزج و افراط در مصرف ویتامین A،مکمل ها و داروهای گیاهی خودداری کرد.

یارقلی اضافه کرد: عدم نوشیدن آب یخ و انواع نوشیدنی همراه یا بلافاصله بعد و قبل از غذا و همچنین نوشیدن آب ناشتا، بلافاصله پس از ورزش، هنگام و پس از حمام و بعد از رابطه جنسی توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه داشتن کبد سالم

راه داشتن کبد سالم