مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 07:322022-04-11پزشكي

حجامت برای چه افرادی مجاز است؟


اینکه گفته می شود حجامت برای حفظ سلامتی خوب است صحیح بوده اما این کار باید زیر نظر پزشک متخصص طب ایرانی صورت گیرد؛ به طوری که پزشک ابتدا آزمایش خون فرد و وضعیت بدنی او را بررسی می کند و هر کسی نمی تواند حجامت کند.

- لیلا شیربیگی، متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که بهترین زمان حجامت و شرایط آن چیست؟ ، اظهار داشت: حجامت در فصل بهار مناسب است اما باید در افرادی صورت گیرد که هیچ مشکل بیماری زمینه ای مانند کم خونی، بیماری قلبی، مفصلی، ضعف بدنی و .

ندارند.

وی افزود: اینکه مردم جامعه امروزی به تعداد زیاد برای حجامت مراجعه می کنند مطلوب نیست بلکه ما پزشکان متخصص طب ایرانی نیز در بین مراجعات متعدد، افراد واجد شرایط را  را انتخاب می کنیم.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: معمولا  افراد جوان بدون بیماری زمینه ای با مشکلاتی مثلا پرخوری و غلظت خون و  بثورات پوستی می توانند با نظر متخصص طب ایرانی حجامت کننند.

 شیر بیگی با تأکید براینکه باید از انجام حجامت در مراکز مختلف و خارج از حوزه پزشکی خودداری کرد، گفت: حجم خونی که از فرد گرفته می شود بسیار مهم است؛ به طوری که اگر خون گیری زیاد و در شرایط نامناسب صورت گیرد باعث ایجاد ضعف و بیحالی طولانی مدت  در بدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجامت برای چه افرادی مجاز است؟

حجامت برای چه افرادی مجاز است؟