مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 07:572022-04-11اجتماعي

تأثیر آلودگی هوا بر ریه ها


میزان تأثیر آلودگی هوا بر ریه ها به نوع و مواد آلاینده های موجود در هوا، غلظت آلاینده ها و میزان ورود آلاینده ها به ریه ها بستگی دارد.

- ایسنا/لرستان یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: میزان تأثیر آلودگی هوا بر ریه ها به نوع و مواد آلاینده های موجود در هوا، غلظت آلاینده ها و میزان ورود آلاینده ها به ریه ها بستگی دارد.

علی امیری، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: افرادی که در محیط هایی کار می کنند که سطح آلودگی آن بالاست، مانند کار در جاده های پر رفت و آمد، ممکن است علائمی از قبیل گرفتگی مجاری تنفسی و یا سرفه را تجربه کنند، اما افرادی که به مشکلات مبتلا هستند، بالا بودن سطح آلاینده های هوا می تواند باعث بروز علائم شدیدتری مانند حملات آسم و یا بیماری مزمن انسداد ریه شود و ممکن است افراد مبتلا به آسم، زمانی که غلظت آلاینده ها بالا باشد، مجبور شوند از اسپری استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آلودگی هوا می تواند منجر به بروز مشکلات ریوی شود؟ عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهند تماس طولانی مدت با آلودگی هوا می تواند باعث بروز مشکلات ریوی شود، شواهدی دال بر این موضوع وجود دارد که آلودگی هوا می تواند زمینه ساز سرطان ریه شود و این امکان نیز وجود دارد که بودن در معرض آلودگی برای مدت زمان طولانی، با ابتلا به آسم در ارتباط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر آلودگی هوا بر ریه ها

تأثیر آلودگی هوا بر ریه ها