مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 08:272022-04-11پزشكي

آغاز غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه


معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از شناسایی حدود 3 هزار نوزاد با اختلالات شنوایی خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره غربالگری شنوایی گفت: در سال 1400 حدود 900 هزار نوزاد شامل 88 درصد نوزادان متولد شده در طرح غربالگری شنوایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حدود سه هزار کودک شناسایی شده اند که دچار مشکلات اختلالات شنوایی بودند و این نوزادان برای تشخیص دقیق تر و اقدامات مداخله ای به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

برنامه غربالگری شنوایی در سال 1401 نیز مانند سنوات گذشته ادامه دارد و امیدواریم با فروکش کردن بیماری کرونا بتوانیم پوشش مان را از 88 درصد هم بالاتر ببریم.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیز با همین میزان 88 درصد جزو کشورهای با عملکرد عالی هستیم.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی کشورهایی که در زمینه غربالگری شنوایی بیش از 85 درصد غربالگری داشته باشند، جزو عملکرد عالی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه

آغاز غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه