مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 08:572022-04-11پزشكي

آغاز غربالگری تنبلی چشم کودکان از اردیبهشت ماه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره غربالگری شنوایی گفت: - معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از شناسایی حدود 3000 نوزاد با اختلالات شنوایی خبر داد و گفت: غربالگری برای شناسایی بیماری تنبلی چشم در سال 1401 از اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره غربالگری شنوایی گفت: در سال 1400 حدود 900 هزار نوزاد شامل 88 درصد نوزادان متولد شده در طرح غربالگری شنوایی مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حدود سه هزار کودک شناسایی شده اند که دچار مشکلات اختلالات شنوایی بودند و این نوزادان برای تشخیص دقیق تر و اقدامات مداخله ای به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

برنامه غربالگری شنوایی در سال 1401 نیز مانند سنوات گذشته ادامه دارد و امیدواریم با فروکش کردن بیماری کرونا بتوانیم پوشش مان را از 88 درصد هم بالاتر ببریم.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر نیز با همین میزان 88 درصد جزو کشور های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز غربالگری تنبلی چشم کودکان از اردیبهشت ماه

آغاز غربالگری تنبلی چشم کودکان از اردیبهشت ماه