مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-11اقتصادي

دیم کاران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با آفات در مزارع ندارند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان دیم کار در این استان تمایلی برای مبارزه با آفات در مزارع گندم و جو ندارند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزان دیم کار در این استان تمایلی برای مبارزه با آفات در مزارع گندم و جو ندارند.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به گرم تر شدن دمای هوا اظهار کرد: حدود 10 روزی است که آفت سن گندم از مکان های زمستان گذر عبور کرده اند و وارد مزارع گندم و جو شده اند.

وی افزود: طی سال زراعی جاری تاکنون در سطح 713 هکتار امر مبارزه با سن گندم انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون در مزارع همه شهرستان ها شاهد فعالیت سن گندم هستیم، ادامه داد: از آنجاییکه گرمای هوا شرایط را برای فعالیت سن گندم بهتر می کند و همچنین با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه فروردین و اردیبهشت گرمی خواهیم داشت، نگرانی ما برای فعالیت سن گندم چندین برابر شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر رشد گندم و جو در دیم زارها نسبت به آفت گندم عقب تر است و از سوی دیگر به علت اینکه در فروردین ماه نیز بارندگی موثری در استان وجود نداشته، کشاورزان انگیزه ای برای مدیریت مزارع دیم خود و مبارزه با آفات ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیم کاران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با آفات در مزارع ندارند

دیم کاران خراسان شمالی انگیزه ای برای مبارزه با آفات در مزارع ندارند