مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-11بين الملل

چین مخفیانه صربستان را به سامانه دفاع موشکی تجهیز کرده است


در بحبوحه نگرانی های غرب نسبت به بسیج تسلیحاتی در کشورهای حوزه بالکان در دوران جنگ در اوکراین که می تواند صلح شکننده در این منطقه را تهدید کند، - در بحبوحه نگرانی های غرب نسبت به بسیج تسلیحاتی در کشورهای حوزه بالکان در دوران جنگ در اوکراین که می تواند صلح شکننده در این منطقه را تهدید کند، صربستان به تازگی در عملیاتی سری یک سیستم ضد هواپیمای پیشرفته چینی دریافت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه ها و کارشناسان نظامی روز یکشنبه اعلام کردند که شش هواپیمای ترابری وای-20 نیروی هوایی چین که ظاهرا حامل سیستم های موشک سطح به هوای اچ کیو-22 برای ارتش صربستان بودند، اوایل روز شنبه در فرودگاه غیرنظامی بلگراد فرود آمدند.

با وجود منتشر شدن تصاویری از این هواپیماهای باری چینی در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد، وزارت دفاع صربستان هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

کارشناسان این ارسال تسلیحاتی بر فراز قلمروی دست کم دو عضو ناتو یعنی ترکیه و بلغارستان را نشانه ای از افزایش نفوذ جهانی چین می دانند.

مجله آنلاین وار زون گزارش داد: مشاهده هواپیماهای باری وای-20 باعث تعجب شده است چرا که آنها برخلاف عادت که به طور تکی پرواز می کنند، این بار به صورت دسته جمعی پرواز کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین مخفیانه صربستان را به سامانه دفاع موشکی تجهیز کرده است

چین مخفیانه صربستان را به سامانه دفاع موشکی تجهیز کرده است