مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-11بين الملل

تحریم روسیه به صنعت پرتاب فضایی خسارت می زند


با وضع تحریم های آمریکا علیه صنعت فضایی روسیه، شرکت های پرتاب موشک این کشور با مشکل ارسال صدها ماهواره به فضا در سال های آینده روبرو هستند.

- به نقل از رویترز، اسپیس ایکس، آسترااسپیس و راکت لب فقط تعدادی از شرکت های آمریکایی هستند که باید خلاء ایجاد شده به دلیل تحریم روسیه را پر کنند.

در این میان مقامات صنعتی درباره افزایش ظرفیت سریع این شرکت ها تردید دارند.

همزمان با افزایش رقابت بین شرکت های مختلف برای ارسال ماهواره به فضا مانند پروژه استارلینک و کوییپر آمازون برای ساخته خوشه های ماهواره ای که اینترنت پر سرعت برای نقاط مختلف فراهم می کنند، تقاضا برای پرتاب موشک نیز بیشتر خواهد شد.

طبق داده های شرکت Precious Payload پیش بینی می شود بیش از 800 ماهواره کمتر از 100 کیلوگرمی در سال جاری میلادی به مدار زمین فرستاده شوند، این رقم 2 برابر ماهواره هایی است که در سال 2021 میلادی به فضا فرستاده شد.

از سوی دیگر پروژه کوییپر شرکت آمازون طی چند سال آینده ظرفیت زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و کارشناسان معتقدند این صنعت با تاخیر در انجام عملیات پرتاب روبرو خواهد شد.

پیتر بک مدیر ارشد اجرایی شرکت راکت لب با اشاره به شبکه ماهواره های اینترنتی در حال ساخت اسپیس ایکس، ای اس تی اسپیس موبایل و وان وب می گوید: در سال های 2024، 2025 میلادی، تمام این ابرخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم روسیه به صنعت پرتاب فضایی خسارت می زند

تحریم روسیه به صنعت پرتاب فضایی خسارت می زند