مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-11بين الملل

جنگ در اوکراین طولانی نخواهد بود


یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه تهران درخصوص برخی گمانه زنی ها که پیش بینی می کنند جنگ در اوکراین ممکن است چندین سال به طول بیانجامد، گفت: این جنگ که جنگ دوم روسیه علیه اوکراین است، - مدت زمانی طولانی ادامه نخواهد داشت.

دکتر کیومرث یزدان پناه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وعده اتحادیه اروپا به اوکراین مبنی بر تسریع در عضویت این کشور در این اتحادیه، اظهار کرد: در نتیجه عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، نه اهداف روسیه در جنگ با اوکراین محقق می شود، نه اوکراین به خواسته هایش می رسد و نه آمریکا و قدرت های اروپایی به چیز خاصی دست می یابند.

لذا حتی اگر اوکراین به عضویت در اتحادیه اروپا هم دربیاید، آرمان انزواخواهی روسیه توسط اروپا محقق نخواهد شد.

وی معتقد است: حمله به اوکراین و اتفاقات قبل و بعد آن، بدترین تصمیم تاریخی روسیه در قرن بیست و یکم بود و حتما هم تبعات بلندمدت خواهد داشت.

عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران اضافه کرد: تنها اتفاقی که در نتیجه عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا رخ می دهد، ترویج روحیه روسیه ستیزی و پذیرش هویت وابسته از طرف اوکراین خواهد بود و مزیت های اقتصادی اش برای اتحادیه است.

روسیه می توانست طور دیگری با اوکراین معامله کند، اما زبان جنگ نشان داد که هنر دیپلماسی پوتین و وزارت خارجه اش بسیار ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ در اوکراین طولانی نخواهد بود

جنگ در اوکراین طولانی نخواهد بود