مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-11اجتماعي

دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت 380 میلیاردی سرما و توفان در خراسان جنوبی


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، - ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با تقویت ناپایداری های جوی در استان و وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک شاهد کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت های مالی در برخی مناطق بودیم.

وی با اشاره به اینکه توفان به شش شهرستان طبس، خوسف، فردوس، سرایان، بشرویه و برخی نقاط بیرجند خسارت هایی به زیرساخت ها و درختان وارد کرد، بیان داشت: سرما و گرد و خاک به دو واحد گلخانه در استان خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی شکستگی 12 اصله درخت، دو عدد تیر برق و 6 مورد دیوار خارجی حیاط باغ ویلا، دامداری و مزرعه را از دیگر خسارت های توفان و گردوخاک در استان ذکر کرد.

میرجلیلی با اشاره به کاهش دمای هوا طی اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه امسال، مطرح کرد: سرما و یخبندان در 11 شهرستان به باغات و محصولات زراعی استان خسارت هایی وارد کرد.

وی اعلام کرد: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی، گندم، جو و یونجه وارد شده و در مجموع خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت 380 میلیاردی سرما و توفان در خراسان جنوبی

دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت 380 میلیاردی سرما و توفان در خراسان جنوبی