مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-11اقتصادي

هشدار بانک آمریکایی نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی


بانک جی پی مورگان چیس هشدار داد این احتملا وجود دارد که قیمت همه کالاهای اساسی از گندم گرفته تا نفت تا 40 درصد افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، بانک بانک جی پی مورگان چیس هشدار داده که این احتمال وجود دارد در صورتی که سرمایه گذاران در زمان تورم پول خود را به سمت خرید مواد اولیه و کالاهای اساسی ببرند، شاهد رشد 40 درصدی قیمت کالاهای اساسی باشیم.

کارشناسان این بانک می گویند: البته هنوز این شرایط خیلی هشداردهنده نیست، اما میزان ورود سرمایه به بازار مواد اولیه هم اکنون بیشتر از متوسط سال های گذشته است.

این کارشناسان در گزارش چند روز پیش خود که اخیرا در رسانه ها منتشر شده می گویند: این روند به افزایش قیمت کالاهای اساسی منجر خواهد شد.

آنها گفته اند که در شرایط کنونی که نیاز به اجرای سیاست های کنترل تورمی است، می توان انتظار داشت که روند ورود پول بیشتری به بازار کالاهای اساسی شاهد باشیم که این مسأله می تواند به یک افزایش 30 تا 40 درصدی دیگر قیمت این کالاها منجر شود.

اخیرا و به خاطر تحریم های مالی که علیه روسیه به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کالاهای اساسی در جهان اعمال شده قیمت این کالاها رشد چشمگیری را داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار بانک آمریکایی نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی

هشدار بانک آمریکایی نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی