مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-11اقتصادي

تعیین سقف قیمتی سوخت صنایع


تعیین سقف قیمتی برای نرخ سوخت صنایع، تصمیم منطقی دولت و مجلس برای کاهش ریسک پذیری واحد های تولیدی است.

- محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد تعیین سقف برای نرخ سوخت صنایع تصریح کرد: نرخ سوخت صنایع باید رقم مشخصی داشته باشد، باز گذاشتن این ارقام ریسک و خطرات زیادی برای صنایع به همراه دارد.

وی افزود: اقدام دولت و مجلس در قانون بودجه سال جاری منجر به تعیین سقف برای نرخ سوخت صنایع شد تا واحدهای تولیدی بتوانند نرخ تمام شده را به صورت قابل قبولی محاسبه و برنامه ریزی بهتری در تولید داشته باشند.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر ما شرایطی را فراهم کنیم که نرخ تمام شده محصولات داخلی در تناسب با نوسانات قیمت جهانی، قابل تغییر باشند، در آن صورت، مدل نرخ شناور الگوی منطقی تری خواهد بود، ولی در شرایط کنونی کشور ما چنین وضعیتی ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: به دلیل اعمال سیاست های کنترل قیمت در کشور، واحدهای تولیدی باید در قالب سیاست های تنظیم بازار کالای خود را عرضه کند، بنابراین اگر مبنای خرید گاز صنایع مبتنی بر نوسانات  قیمت بازارهای جهانی باشد، طبیعتاً نرخ تمام شده محصولات آنها را در زمان افزایش قیمت سوخت در بازار جهانی، به شدت افزایش خواهد یافت و در این صورت امکان تبعیت از سیاست های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین سقف قیمتی سوخت صنایع

تعیین سقف قیمتی سوخت صنایع