مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-11ورزشي

برخورد انجمن چوخه کشور با مصادره کنندگان میراث معنوی و ماندگار کشور


رییس انجمن چوخه کشور نسبت به افرادی که اخیرا به نام فدراسیون جهانی داعیه ثبت جهانی این ورزش را دارند و خود را متولی آن می دانند هشدار داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، کشتی با چوخه یا کشتی چوخه ترکی خراسان یکی از معروف ترین ورزش های محلی ایران است که امروز با نام چوخه شناخته می شود و در میان ترک های خراسان و سایر اقوام و فارسی زبانان در خراسان رواج دارد، از تاریخچه کهنی برخوردار است و این ورزش بومی در بسیاری از مراسم محلی به خصوص جشن عروسی نیز رایج بوده است.

نام کشتی باچوخه ترکی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و در قالب انجمن کشتی چوخه زیر نظر فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی فعالیت می کند.

قربانعلی قائمی رییس انجمن کشتی باچوخه کشور نسبت به افرادی که اخیرا به نام فدراسیون جهانی، داعیه ثبت جهانی این ورزش را دارند و خود را متولی آن می دانند، می گوید: اکثریت اهالی ورزش و همه اهالی کشتی باچوخه و پیشکسوتان و علاقه مندان ورزش های سنتی به خوبی می دانند که مسئولیت این ورزش در ساختار قانونی وزارت ورزش و جوانان، به فدراسیون ورزش روستایی واگذار شده است.

وی افزود: انجمن چوخه کشور در مجموعه این فدراسیون، متولی ورزش کشتی باچوخه در سراسر کشور است و به تبع آن هرگونه فعالیتی جز از طریق فدراسیون ورزش روستایی و انجمن چوخه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد انجمن چوخه کشور با مصادره کنندگان میراث معنوی و ماندگار کشور

برخورد انجمن چوخه کشور با مصادره کنندگان میراث معنوی و ماندگار کشور