مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-11سياسي

نگاه دولت بر فرصت اقتصادی مرز مهران متمرکز شود/ مرز مهران در حد یک گذرگاه نمانَد


نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز مهران باید از یک گذرگاه دوجانبه بین دو کشور ایران و عراق خارج شده و تبدیل به یک مرز بین المللی شود چراکه ایلام دروازه مدیترانه است.

- ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز مهران باید از یک گذرگاه دوجانبه بین دو کشور ایران و عراق خارج شده و تبدیل به یک مرز بین المللی شود چراکه ایلام دروازه مدیترانه است.

دکتر سارا فلاحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این سوال از سوی بنده مطرح شد که چرا وزارت امور خارجه نسبت به فعال نمودن دیپلماسی اقتصادی با کشور عراق و کشورهای حوزه مدیترانه از طریق مرز مهران اقدامات لازم را انجام نمی دهد؟ وی با تاکید بر اینکه هدف از این سوال ایجاد تمرکز نگاه دولت بر فرصت اقتصادی مرز در استان ایلام بود، گفت: ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و بیشترین قرابت های فرهنگی و مذهبی بین دو کشور ایران و عراق در این مرز وجود دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهران کوتاه ترین و امن ترین مرز برای رسیدن به عتبات عالیات است و در سال های بدون کرونا شاهد تردد میلیون ها نفر از استان ایلام به سوی این بقاع متبرکه بوده ایم، تصریح کرد: استان ایلام قطب دامپروری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه دولت بر فرصت اقتصادی مرز مهران متمرکز شود/ مرز مهران در حد یک گذرگاه نمانَد

نگاه دولت بر فرصت اقتصادی مرز مهران متمرکز شود/ مرز مهران در حد یک گذرگاه نمانَد