مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-11دانش

محصولی کاربردی در صنایع با استفاده از نانوالیاف تولید می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روغن توربین یک روان کار گردشی است که وظایفی از جمله روان کاری یاتاقان، چرخ دنده ها و کوپلینگ ها، انتقال حرارت و خنک کاری در یاتاقان ها، - یک شرکت فناور با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی موفق به تولید محصول کاربردی با استفاده از نانوالیاف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روغن توربین یک روان کار گردشی است که وظایفی از جمله روان کاری یاتاقان، چرخ دنده ها و کوپلینگ ها، انتقال حرارت و خنک کاری در یاتاقان ها، بهبود عملکرد هیدرولیکی و محافظت در برابر زنگ زدگی و سایش را بر عهده دارد.

به همین دلیل یک محصول کاربردی و مهم در صنایع به حساب می آید.

ممانعت از اکسیداسیون و خوردگی، جداپذیری از آب و هوا و عدم کف کردن مهم ترین خواص فیزیکی و شیمیایی است که روغن توربین باید داشته باشد، اما یکی از محصولات مضری که از تخریب روغن ناشی می شود وارنیش است که شرکت دانش بنیان بهین پالایه شریف این مشکل را برطرف کرده است و با تولید فیلتری بر پایه نانوالیاف، توانسته کیفیت روغن های توربینی و کارایی آن ها را افزایش دهد.

وارنیش (وارنیش ترکیبی است از روغن خشک شونده، رزین و تینر یا حلال که غالبا براق بوده و گونه مات یا نیمه براق آن نیز وجود دارد) از ذرات نامحلول و محلول ارگانیک مانند اکسید های چسبن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولی کاربردی در صنایع با استفاده از نانوالیاف تولید می شود

محصولی کاربردی در صنایع با استفاده از نانوالیاف تولید می شود