مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:122022-04-11پزشكي

ارتقای سطح سلامت کودکان با تکیه بر آموزش


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نقش آموزش و توانمندسازی کارکنان ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی به کودکان را در ارتقای سطح سلامت کودکان یک تا 59 ماهه ضروری دانست.

- دکتر سید وحید حسینی دوشنبه 22 فروردین در نخستین نشست کمیته ارتقای سلامت کودکان یک تا 59 ماهه، با بیان اینکه کودکان یک تا 59 ماهه به عنوان گروه های آسیب پذیر جامعه در نظام سلامت از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، گفت: همکاری های بین بخشی و ارتباط معاونت های درمان، بهداشت، آموزش و پژوهش در این راستا نقش مهمی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی کودکان داشته و این همکاری بیش از پیش باید تقویت یابد.

او توجه به شاخص مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه را معیاری مهم برای اندازه گیری و پایش عملکرد مجموعه سلامت برشمرد و افزود: در این زمینه لازم است عوامل موثر در این خصوص به صورت کارشناسی مورد تحقیق و ارزیابی قرار گرفته و با توجه به محوریت مسایل، در معاونت های مرتبط مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

راه اندازی 9 تخت نگهداری کودکان بدحال در بیمارستان های فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از راه اندازی 9 تخت نگهداری کودکان بدحال در بیمارستان های درمانی شهرستان های مرودشت، لامرد، داراب، نی ریز، فیروزآباد، آباده و کازرون خبر داد و یادآور شد: به دلیل نبود بخش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای سطح سلامت کودکان با تکیه بر آموزش

ارتقای سطح سلامت کودکان با تکیه بر آموزش