مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:222022-04-11سياسي

مسیر کوچ و گلوگاه ها در طول کوچ عشایر کنترل و نظارت می شود


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی باآمادگی کامل برای ایجاد امنیت، کنترل ونظارت خوبی در گلوگاه ها و طول مسیر کوچ عشایرخواهند داشت.

- ، سید جواد هاشمی ظهر دوشنبه در نشست برنامه ریزی کوچ عشایر استان افزود: حفاظت و امنیت عشایر بسیار ضروری است و همزمان با کوچ، اکیپ ها یا گروهایی از هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس به صورت ثابت و سیار در مسیرها، گذرگاه ها و ایل راه ها مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه عشایر استان و دیگر عشایر استان های همجوار که معبر آنها استان کهگیلویه و بویراحمد است، برای داشتن یک کوچ امن و سالم به تأکیدات مسئولین توجه جدی داشته باشند، گفت: کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت امور عشایر از 25 فروردین ماه جاری آغاز می شود.

هاشمی اظهار داشت: اگر زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی و گذرگاه ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، قطعاً مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، معبر عشایر خوزستان، بوشهر و بخشی از جنوب فارس به مناطق ییلاقی است و زمان حرکت عشایر از مناطق قشلاقی، اکیپ های ثابت و سیار در گلوگاه ها مستقر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیر کوچ و گلوگاه ها در طول کوچ عشایر کنترل و نظارت می شود

مسیر کوچ و گلوگاه ها در طول کوچ عشایر کنترل و نظارت می شود