مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:422022-04-11اجتماعي

سم پاشی درختان اصفهان، بلای جان زنبورها


چندی پیش خبری از مرگ زنبورهای عسل به دلیل سم پاشی درختان شهر اصفهان در فضای مجازی منتشر شد، درحالی که مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تأکید می کند شهر محل نگهداری و پرورش زنبور عسل نیست و برنامه حفظ فضای سبز اصفهان متوقف نمی شود.

- مجید عرفان منش، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان دراین باره به ایسنا گفت: چند روز قبل خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه بر اثر سم پاشی درختان، زنبورهای عسل آسیب دیده اند، البته هویت منتشر کننده مشخص نبود، اما این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه شهر محل نگهداری و پرورش زنبور عسل نیست، اظهار کرد: برای پرورش زنبور عسل در محیط های عمومی مثل پارک های عمومی و جنگلی باید مجوز گرفته شود، درحالی که تاکنون کسی برای گرفتن مجوز مراجعه نکرده است.

همچنین اگر کسی در محیط منزل خودش اقدام به پرورش زنبور عسل می کند باید مراحل قانونی را طی کند.

عرفان منش با اشاره به اینکه هر سال قبل از شروع سم پاشی درختان شهر به اتحادیه زنبورداران نامه می زنیم و به آن ها اطلاع رسانی می کنیم، گفت: سم پاشی درختان بر اساس شیوه نامه های فنی است که از دفتر جلوگیری از آفات و بیماری های وزارت کشاورزی اعلام شده، ضمن اینکه چند سال است سم های گران تری می خریم که زیست پذیر و بر پایه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی درختان اصفهان، بلای جان زنبورها

سم پاشی درختان اصفهان، بلای جان زنبورها