مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:472022-04-11بين الملل

چرایی نگاه متفاوت غرب به اوکراین و فلسطین


یک رسانه عبری در یادداشتی به تفاوت میان جنگ روسیه و اوکراین با مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و دلیل تبعیض در نوع نگاه غرب به این دو پرونده پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه عبری زبان چپ هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی در یادداشتی به قلم دیمتری چامسکی سعی کرده تا دیدگاه دو کشوری را مطرح و تبلیغ کند و برای این منظور از تهاجم روسیه به اوکراین به عنوان شاهد مثال استفاده کرده است.

در این مطلب آمده است: باید اعتراف کرد که علی رغم تشابه میان تلاش روسیه برای اشغال اوکراین و اشغال فلسطین توسط اسراییل، تفاوت اساسی و بزرگی میان این دو وجود دارد.

این روزنامه می نویسد: در حالی که نیروهای اوکراینی قاطعانه، خشونت آمیز وبا انواع سلاح در برابر ارتش روسیه می ایستند و تاکنون هزاران سرباز روس را قتل عام کرده اند، شاهدیم که تمام جهان بدون وقفه برای آن ها دست می زنند و آن ها را قهرمانانی می دانند که برای دفاع از آزادی مردم خود می جنگند.

در مقابل، اما اگر فلسطینی ها در مناطق اشغالی به ارتش اسراییل حمله کنند و سربازان آن را بکشند نه تنها از سوی اسراییلی ها بلکه از سوی غربی ها نیز که نفس های خود را حبس کرده اند و شاهد قهرمانی های مقاومت اوکراین هستند، تروریست و ویرانگر خوانده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی نگاه متفاوت غرب به اوکراین و فلسطین

چرایی نگاه متفاوت غرب به اوکراین و فلسطین