مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 06:372022-04-12پزشكي

قارچ فله ای غیر پرورشی نخرید


مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: مردم از خرید قارچ فله ای غیر پرورشی جمع آوری شده توسط افراد بومی خودداری و برای حفظ سلامت خود و خانواده تنها قارچ هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی های دارای مجوز هستند مصرف کنند.

- دکتر ساحل قبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل بهار و بروز شرایط مساعد در رشد قارچ های خودرو در ابتدای سال متاسفانه با موجی از مسمومیت های ناشی از مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی روبرو هستیم که متأسفانه موجب بستری شدن بسیاری از افراد ،نارسایی کبد و حتی فوت می شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش عمومی و اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع از بروز مسمومیت و مرگ ناشی از قارچ سمی و خودرو پیشگیری می کند، افزود: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کشور در سال 1399 تعداد 696 مورد و در نیمه نخست سال 1400 تعداد 797 نفر در اثر مسمومیت با قارچ به بیمارستان های سطح کشور مراجعه کردند که نشان دهنده تعداد بالای قربانیان و شایع بودن این مسمومیت در کشور است.

قبادی با بیان اینکه مردم از مصرف قارچ های خودرو و مخصوصاً قارچ هایی که در کنار تنه درختان بویژه درختان خشک شده می رویند پرهیز کنند، تصریح کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ ،بو، قوام و مزه بوده و تنها تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ فله ای غیر پرورشی نخرید

قارچ فله ای غیر پرورشی نخرید