مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 06:472022-04-12پزشكي

کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به ساده انگاری، کاهش حساسیت ها نسبت به همه گیری کرونا و کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا، خطر جهش های جدید بیماری کرونا وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - دکتر سید مهدی طباطبایی، در نشست کمیته واکسیناسیون کرونا، یکی از مهمترین راهکار های مقابله با کووید -19 را واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه میانگین پوشش واکسیناسیون کرونا از میانگین کشور پایین تر است و به سطح مطلوب ایمنی گروهی نرسیده ایم و وضعیت بیماری شکننده و خطرناک است.

دکتر طباطبایی ادامه داد: علاوه بر جابجایی جمعیتی در استان و ورود اتباع غیر مجاز از مرزهای افغانستان و پاکستان لازم است هم استانی ها در انجام واکسیناسیون کرونا مشارکت حداکثری داشته باشند .

وی با اشاره به این موضوع که فقط 26 درصد افراد گروه های سنی بالای 18 سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند افزود: علیرغم اینکه تمامی واکسن های کرونای خارجی و ایرانی موجود در سبد واکسیناسیون کشور در دسترس است، روند پوشش واکسیناسیون کرونا در استان مطلبوب نیست و نیازمند همراهی تمامی هم استانی های عزیزاست.

وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته 7 نفر از هم استانی ها جان خون را ناشی از بیماری کرونا از دست دادند که از این تعداد 5 نفر هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان

کاهش پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان