مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-12سياسي

موفقیت راهبرد نظام در منطقه علت واقعی ناراحتی غربگرایان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه سازندگی در تحلیلی به قلم عمادالدین باقی نوشت: امنیت داخلی هر کشوری هم در ارتباط با امنیت مرزی و منطقه ای و وضعیت همسایگان تعریف می شود؛ - روزنامه حزب اشرافی و غربگرا به بهانه بررسی جنایت اخیر گروه های تکفیری در مشهد مقدس، خواستار بازنگری بنیادی در نگاه منطقه ای ایران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه سازندگی در تحلیلی به قلم عمادالدین باقی نوشت: امنیت داخلی هر کشوری هم در ارتباط با امنیت مرزی و منطقه ای و وضعیت همسایگان تعریف می شود؛ بنابراین نخستین مسئله برای هر حکومت و حاکمیتی، تعیین یک استراتژی معقول و منطقی است که بتواند حسن همجواری با همسایگان را تضمین کند و اقتدار سیاسی، امنیتی و اقتصادی را هم به دنبال بیاورد.

در جهان پرآشوب و در حالی که نیرو های دیگر برگسل های زبانی، مذهبی و قومی در ایران سرمایه گذاری کرده و در دل این شکاف ها پناه گرفته اند، ایران نخستین کاری که باید در دستور قرار می داد شناسایی عوامل همگرایی پایدار با همسایگان بود.

اگر قرار بود اسلام به عنوان معیار همگرایی با همسایگان تعیین شود مزایایی داشت، اما مشکل بزرگش این بود که از یک سو اختلافات و تفاوت های فرقه ای مانند شیعه و سنی در درون مرز ها و با همسایگان و از یک سوی دیگر مدعیان مختلف هدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت راهبرد نظام در منطقه علت واقعی ناراحتی غربگرایان

موفقیت راهبرد نظام در منطقه علت واقعی ناراحتی غربگرایان