مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-12بين الملل

تحریمهای انگلیس علیه دو سیاستمدار صرب بوسنی


انگلیس اعلام کرد، تحریمهایی را علیه دو تن از چهره های صرب بوسنی شامل میلوراد دودیک، رهبر جدایی طلبان صرب بوسنی و یک سیاستمدار صرب تبار دیگر بوسنی از بابت آنچه که تلاشهای آنها برای تضعیف مشروعیت و کارکرد بوسنی و هرزگووین خواند، - اعمال کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوسنی درگیر یکی از بدترین بحرانهای سیاسی خود از زمان پایان جنگ های بالکان دهه 1990 شده است که در جریانش صرب های بوسنی در راستای تلاش پرسابقه خود برای جدایی طلبی و پیوستن به کشور همسایه یعنی صربستان، اقدام به چالش ایجاد کردن برای نهادهای دولتی بوسنی کرده اند.

دولت انگلیس اعلام کرد، تحریمهای مذکور علیه دودیک و همچنین زلیکا سیویانوویچ، رییس جمهوری صرب تبارهای بوسنی اعمال شده و شامل ممنوعیت های مسافرتی و انسداد دارایی ها می شوند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای تصریح کرد: این دو سیاستمدار عامدانه مشغول تضعیف صلحی که به سختی در بوسنی و هرزگووین حاصل شده، هستند.

رفتار بی ملاحظه آنها که از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تشویق شده است، ثبات و امنیت را در سراسر منطقه غرب بالکان تهدید می کند.

ماه ژانویه آمریکا اقدام به اعمال تحریم علیه دودیک کرد که یک عضو صرب نهاد ریاست جمهوری سه بخشی تفکیک شده بر مبنای قومیت در بوسنی به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریمهای انگلیس علیه دو سیاستمدار صرب بوسنی

تحریمهای انگلیس علیه دو سیاستمدار صرب بوسنی