مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-12اقتصادي

امید واهی آرزوهایتان را می کشد


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: امید دادن واهی دادن به قیمت از دست دادن زمان و عمر ما است؛ بنابراین در بعضی مواقع امید بیش از حد هم می تواند خطرناک باشد.

- عفت آی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گاهی در روزهای معمولی احساس می کنیم که حالمان خوب نیست و امروز حس و حال خوبی همراه ما نیست؛ در این روزها می توانیم با کمی توجه به روح خود حال خود را التیام بخشیم.

وی افزود: ما می توانیم رفتاری که در حال انجام آن هستیم را تغییر دهیم؛ برای مثال اگر در اتاق نشسته ایم و به یک گوشه خیره شده ایم؛ بیرون آمده؛ در کنار خانواده باشیم و قدم بزنیم، مسلماً زمانی که رفتار ما عوض شود متقابلاً احساس ما نیز تغییر خواهد کرد.

این روانشناس و کارشناس خانواده تصریح کرد: زمانی که احساس ما خوب شد افکار خوب هم به دنبال آن به سراغ ما می آیند چراکه این پروسه فکر، احساس، رفتار معکوس هم درست است و اگر که ما رفتار خود را درست کنیم به دنبال آن احساس خوبی نیز دریافت خواهیم کرد و بعد به مرور افکارمان نیز درست می شود .

آی بیان کرد: زمانی که ما احساس خوب را دریافت کردیم و وقتی حالمان خوب می شود، آن نشخوارهای ذهنی و افکار بد کمتر به سراغ ما می آیند.

وی با بیان اینکه خطرناک ترین امر امید واهی است، تصریح کرد: فردی را درنظر بگیرید چندین سال است که برای رسیدن به رشته و دانشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید واهی آرزوهایتان را می کشد

امید واهی آرزوهایتان را می کشد