مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:422022-04-12فرهنگي

سه شنبه ها بی استاد ...


در آخرین ساعات قرن 14 درست وقتی همه در تکاپوی سال و ماه و روز و لحظات نو بودند استان قزوین یکی از مفاخرش را از دست داد، دکتر قاسم انصاری کسی که در تواضع و فروتنی بی نظیر بود، - شخصیتی مورد احترام در حوزه ادبیات فارسی، ادبیات عرب و به خصوص عرفان و ادیان که سال ها در روزهای سه شنبه در حوزه هنری قزوین برای علاقه مندان جلسات ادبیات و عرفان برگزار می کرد و حالا نزدیکان و شاگردانش دلتنگ سه شنبه هایی هستند که در قرن جدید بی استاد می گذرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر قاسم انصاری متولد 1314 در روستای شنستق (از توابع تاکستان) بود، او در رشته ادیان و عرفان در دانشگاه تهران دکترای خود را دریافت کرده بود.

تألیف، ترجمه و تصحیح کتاب، نگارش مقدمه بر کتاب ها و همچنین نگارش مقالات علمی ازجمله خدمات علمی و فرهنگی این دانشمند فرهیخته به شمار می رود.

دکتر انصاری در روز 29 اسفند 1400 به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت؛ آنچه می خوانید درباره شخصیت وی از زبان تنی چند از شاگردان و دوستان این دانشمند فرهیخته است.

محمدعلی حضرتی پژوهشگر دراین خصوص به ایسنا می گوید: مرحوم استاد فقید دکتر قاسم انصاری شخصیتی چندوجهی داشت که در هر یک از این وجوه مردی تمام عیار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شنبه ها بی استاد ...

سه شنبه ها بی استاد ...