مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-12اقتصادي

آخرین وضعیت شاخص تولید صنعتی


بررسی ها بیانگر این است شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی، در بهمن ماه سال گذشته نیز برای چهارمین بار بین صفر و منفی یک درصد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشکده پولی و بانکی کشور، ماهانه وضعیت تولید شرکت های صنعتی از ابعادی مختلفی چون شاخص تولید صنعتی ماهانه، تحلیل موجودی انبار، محدودیت مالی و رشد صنعت، سودآوری و .

را بررسی می کند که طبق آن شاخص تولید صنعتی شرکت های بورسی در بهمن ماه سال گذشته، رشد این شاخص برای چهارمین ماه متوالی بین صفر و منفی یک درصد بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش، پژوهشکده پولی و بانکی از آنجا که تغییرات در موجودی انبار محصولات، علاوه بر اینکه تحلیل بهتری از علت تغییرات تولید صنعت مربوطه ارائه می دهد، چون شاهدی از وضعیت بازار و تقاضا نیز ارائه می کند تا از این طریق بتوان به پیش بینی روند آتی تولید پرداخت، به سراغ تحلیل موجودی انبار شرکت های صنعتی رفته است.

وضعیت موجودی انبار صنایع تحلیل موجودی انبار صنایع نشان می دهد که این شاخص از در دی ماه و بهمن ماه سال گذشته با افزایش در متوسط موجودی انبار درسطح کل صنعت مواجه شده است.

به عبارت دیگر، میزان کاهش تولید در صنعت کمتر از میزان کاهش در فروش بوده است و این روند در موجودی انبار می تواند نشان دهنده تضعیف تولید صنعتی در ماه های آتی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت شاخص تولید صنعتی

آخرین وضعیت شاخص تولید صنعتی